Friday, January 31, 2014

Trip with ALL

assalamualaikum..

well, aku sempat post blog via phone je semalam. I guessed.
Hari ini sangat panas. Ya. Seremban panas sikit. lewlsss

our journey began..

Selasa tengah hari aku dan dibah otw ke melaka naik bas. okay first time! wootwoott... sampai sana Fuad Nabil ambil kitorang kat AGC which is Alor Gajah Central. thanks fuad. dia angkut aku dengan Dibah gi rumah dia. Aku ingat nak drop by je tapi lama la pulakk si Fuad ni bior kan aku dgn Dibah kat rumah dia. segan gila tahap apantah. Just nice je family fuad nih. hahha * fuad ni memang boleh buat calon laki mithali la. serious talk* Then dia hantar aku balik Gadek. thanks again. lalalaa

Bermula lah operasi aku dan Dibah mengomaih rumah nenek. okay penat gila heaven! Malam tu Arif text kata dah sampai. maka aku pick up dia kat masjid gadek tu dan bawak pergi rumah pakcik sat. nak tunjuk muka budak2 yang nak menompang nih. haha lawak je masing2 buat muka takleh blaa... lepas tu kitorang head to rumah Fuad. At last, meeting point rumah Fuad. hahaha
buat segan lagi~ haizzzzz

jumpa Yo, Yol dekat sana. just nice selepas itu kami pergi pengkalan balak nak makan ikan bakar. lewlss

tengok2 semua kedai tutup sebab dah pukul 10 malam. lawak je. pergi jela satu kedai ni and enjoy je food dia dgn ikan bakar dia. awww... so sweaatt.. makan malam RM 103.80. hahaha Yol tak makan seafood. aku paksa diri makan jugak. and not the really best part is makan depan fuad. pergh.. sumpah aku awkward gila. well, semestinya bergambar aa time makan tu. hohoo

lepas tu lepak pantai jap borak2 dan aku gebang Yo, cakap rumah nenek ada hantu. hahaha
Yo cuak gila nak mampus aa time tu siap nak keluar makan mamak sebab takut. pukul 2 lebih text aku tanya mamak kat mana. hahahaha kesiannn... sorry Yo.  malam nak balik gadek, kitorang kena tahan roadblock. hahaha. cuak habis Arif dengan Feghis.

Rabu

pagi konon nak pergi pantai breakfast kat sana. last2 tak jadi sebab janji melayu sangat. hahah budak2 ni breakfast rumah makcik. pergh aku jadi gadis melayu betul laa.. aish aishh.. hahhaha rare tahu. lepas breakfast baru gerak A famosa lepas ambil Jai dengan acap. wheeehooo besttt!!!~~

first time masuk aku jakun gila. hahaahaa serius laa best... and awkward....  tak boleh cerita sebab too much. hahha

lepas tu kitorang gerak bandar hilir sebab Fareed kat sana. datang MP jumpa Perk , Fuad and Fareed. lahh budak2 ni nak main boling pulakk... aku malas dan pishang ajak Arif, Feghis dan Dibah jalan Melaka town. nk pergi jongker walk tapi budak lelaki yang lain tak nak.. aishhh... malam tu kitorang head on ke Aeon sbb fareed beli barang. and makan sana terus. lalalala

aku kena belanja Arif since aku terbet kat dia kalau dia jumpa sampah, seringgit. las2t jadi lebih sepuluh ringgit. sakai melaka. so we had the same dinner and drinks. lewlss.. ecehh memang bajet sweet je.. so sweat. kami semua makan ramai2 kat food court.. so fun~ hahhaha

perk datang lepas tu sengih2 kat aku. sakai perk. dah la dalam whatsapp dia marah aku. ntah kenal ke tak mamat sakai tu. fareed lagi sakai aa. lepas makan kitorang  masuk jusco nak beli breakfast utk piknik esok nya.. punya lah lama beli barang dan beratur.. makan setengah jam gak aahh.. Arif dengan Mirul teman jadi tukang pilih. nak buat roti sardin. hahaa suruh aku masak pulak tu. okay takpe. lama beratur lepas tu balik. lebih sakai bila kitorang salah jalan nak pergi kereta. punyalah jauhh kitorang pusing.. perghhh.. acap dah letih nak jalan. haha lawak je. Yol mintak aku dengan Dibah separate naik kereta asing2 sebab taknak berhimpit. okayy.. Dibahh~~~

thanks dibah  belanja Famous Amos. sedap aahh.. hahhaha Yo beli biskut kaler2 tu.. uuuhhh.. sweat.. sebab Yo makan benda nostalgia kanak2 kami semua. aku exsaited gila! Acap lagi laa.. hahaha kitorang hantar acap lepas tu ingat acap lupa nak tutup pintu gate. arif suruh tunggu. aku suruh gerak. last2 acap keluar and kata nak join tido rumah dgn these guys.. haha nasib baik arif suruh stay kalau tau kempunan acap. feghis bawak kereta. kena roadblock lagi. haha.. aku dok sebelah feghis. buat bodoh je sebab yang lain kat belakang dah lena. Arif, Acap dgn Mirul.

Khamis

aku dengan dibah bangun lambat 20 minit dari budak laki ni. kalut aa nak buat breakfast bagai.. perghh.. sorry guys.. sempat masak sardin je. lepas tu makcik ajak masuk minum air. budak2 ni kelat je. haha bajet nak pergi pantai tengok sunrise. lalalalaa.. sorryyy~ lepas tu singgah rumah makngah jap hantar bantal dgn toto. then straight pergi pengkalan balak. whee hoo... kitorang naik kat tambak, duduk dan lepak kejap. aku buatkan breakfast. ada Fuad, Yo, Yol, Mirul, Acap, Arif , Feghis dan Dibah. kitorang makan2 jap dan borak2 jap. okayy.. cool je.. lepas tu kitorang separate.. aku drive balik seremban dgn Dibah,Arif,Feghis dan Mirul. lepas hantar mirul kitorang pergi tgok robocop kat jj. dibah belanja big apple.. thanks dibaahh!!!~~~

okay.. end of trip.. aku harap dapat holidays lagi dengan korang. seriously korang best laa. nanti kita pergi langkawi naakk?!!! haahaa








































No comments:

Post a Comment

bicara bualmu