Thursday, January 13, 2011

terasa kehilangan pulak

assalamualaikum.. huu.. adoi... start je sekolah... aku rasa macam kehilangan... kalau dulu kakak, berapa tahun dah tak lekat kat rumah,, asrama jek... ni abang pulak... start je skolah, dye gi kerja.. dari pukul 6 petang sampai malam... jadi waiter.. aku pon bengkerk je. yela, aku balik je dari stayback petang, tengok2 dye dah hilang. bawak motor gi RK. huuu... sedih la pulak... yela, rasa macam xde abang je. kalau keluar makan pun, macam dye ade. dah la masa makan piza hari tu, dye tak de. gi mana tah. sedih r pulak.. benda2 ni je mengganggu gugat keadaan dan emosi aku kat sekolah... ye la, dulu, balik skolah, ada lah gak nampak muka. at least jam dye tgh makan, tidur, online, mengekek ketawa tah xde sebab, main gitar, menyanyi tah sape2 punyer lagu dye nyanyi, bukak lagu kuat2 then dok hangguk2 kepala ngn tangan.. konon main gitar lektrik aa.. lawak saja abang aku tu.. hmmm..tapi tu dulu, sekarang, sangatlah susah untuk aku melihat gaya aksi abang aku tu.. duduk serumah tapi jarang2 giler jumpe nampak muka.. serius! aku balik kul 5 ke 6, dye baru nak keluar pintu depan nak gi kerja. rindu giler kat abang aku. walaupun kadang2 dye menyakitkan hati, tapi air dicincang tidak akan putus lah. ah..sekarang pun aku gelarkan abang aku tu hantu. ye la, dye ade, tapi kita tak nampak. adoii.. mama cakap, "dah tu jalan yang dye nak.. dye nak macam tu.. terpulang kat dye lah"
aku pon risau je kengkadang... takut pape jadi kat abang aku tu je.. dye lah satu2nya abang kandung yang aku ade. xde abang lain dah. hayyoo.. bang o bang, carik la kerja lain.. xmau la kerja situ...

No comments:

Post a Comment

bicara bualmu