Monday, December 3, 2012

Aku ingat lagi

random.......

Opening dulu.. haha

aku ingat lagi time mula2 kenal paan... dia classmate aku. first impression aku " budak nih! damn! aku tak berminat... budak lycan" "should be avoid" dia memang ah budak rugby and kapten-pulak-tu... lepas sebulan dua jadi classmate, ade lah hati ni nak betegur sapa dengan dia... tup2 citer ah pasal hobi... dia citer ah macam2.. lawak je.. second impression aku "boleh buat geng ah budak ni... keje jahat mau tak agak aa.."okkk... dia ni la yang tolong aku pasal DIA..kalau orang yang tak kenal dia, mesti orang akan kata.. "muka jahat nih" macam aku haha.. tapi dia baik lah! =D 

Farhan Wahid aka Paan

aku ingat lagi time mula2 masuk SEMESRA... orang pertama yang aku tegur ialah Che'gu... Che'gu aku sapa time nk ukur baju.. haha.. setahun lepas tu aku sekelas dengan dia.. dan duduk sebelah dia... dia banyak tolong aku... kejutkan aku kalau aku tetido atau mamai kat dalam kelas... dan aku ada cakap kat dia "Che'gu orang pertama yang kita kenal kat sini, dan Che'gu orang yang terakhir kita jumpa kat sini" dan ya.. dia lah yang hantar aku sampai ke kereta... Che'gu baik sangat... thanks dan sepanjang aku jabi kawan baik dia, aku dan kawan2 aku protected dia daripada sebarang anasir luar... sebab dia mintak.. dia kan dari sekolah perempuan je.. but.. hmm.. aku harap aku berjaya...

Siti Nabilah aka Che'gu

aku ingat lagi time mula2 masuk SEMESRA, time orientasi aku ada kenal dengan sorang budak kecik ni.. k fine. dia memang Kechik.. Azim Ariff... haha.. benda pertama aku sebut kat depan dia 'noob' .. and the rest is history lah.. dia kawan baik aku dan sekepala.. masa form 4 memang ah.. dia pun banyak tolong aku kott... pasal seludup fon, nak fly jogging kat taman depan sekolah.. tapi tak jadi... haha! Kechik memang best.. dia ramah dengan orang... bila lah dia nak membesar... haha.. takda lah.. gurau je.. aku terima dia jadi kawan aku seadanya.. =) 

N dan Kechik aka Azim Ariff
aku ingat lagi time kaki aku injured tahap gaban masa merentas desa peringkat negeri... time solat, aku terpaksa duduk dan berada di saf paling depan dan hujung tepi dinding.. ade seorang girl ni yang tolong aku..jaga aku... which is Eqha.. dia baik.. dan bagi aku dia selalu dipergunakan.. a bit maybe.. dia jadi kawan baik aku selepas tu sebab kitorang ada kimia dan kitorang ada naluri yang sentiasa berkait... kalau dia ada masalah atau bermasalah, orang akan cari aku.. akan tanya aku... dan aku selalu je tau semua benda walaupun Eqha tak pernah bagitau aku.. hhaahaa... 
yang tudung pink tu Eqha... sebelah tu Murni

aku ingat lagi time aku jadi senior dan menerima dormmate baru... Beta or Elisa... ok.. dia nangis gila2 sebab kena pindah masuk dorm aku.. aku ok je... then, lama2 dia boleh menerima.. aku dan Beta jadi kawan yang sangat rapat.... pergi gosok gigi sama2, pergi kejar mesin basuh sama2, pergi DM sama2, pergi kelas sama2, pergi mana2 pun sama2... Beta dorm mate aku yang terbaik! aku sayang dia sangat2.. malam2 stay up study lah.. hias dorm lah... makan cokelat lah.. ohh.. aku ingat lagi, masa tangan dia bisul teruk.. ahh.. masa malam galanite tu pun, aku setia dengan dia cari beg maid maiden dia yang hilang.. sampai kitorang kena marah dan kena naik bas dengan budak lelaki... still, aku sayang dia macam kakak aku..walaupun aku lagi tua dari dia.. semua benda aku share dengan dia.. dan dia, tetap setia melayan kerenah aku. 
Beta aka Elisa dengan N
aku ingat lagi time mula2 masu 5 Al-Razi.. ketua kelas aku ET aka Kamil Jazli... murni keletong aku kata ET ada 6 jari.. aku pun percaya je.. nisa lagi lah.. aku dok tercari2 jari kat tangan ET... ET pulak sorok2.. Che'gu cakap ET malu kena tenung dengan aku.. haha.. sorry.. tapi ET jadi kawan baik aku... orang kata dia alien lah.. hape lah.. haha..
kitorang share stories,, and PHYSICS... dia gila physics.. haha thanks ET sebab ajar aku. =)
Jedai dan ET (yang gigit tie tu)

aku ingat lagi time kena tukar tempat dan arrange meja untuk kali terakhir.. Toya aka Luqman Zulkifli duduk sebelah aku.. mula2 segan ah jugak sebab aku tak berapa nak rapat dengan dia.. makin hari aku makin nakal... so aku buli dia, dia buli aku... memang ah aku suka sakitkan hati dia.. haha.. suruh dia susun buku, kemas meja, jangan nyanyi, bagi sticky note bukan2.. lawak je.. at the end, mestilah sorry berjuta2 kali kan.. sampai tasha yang dok depan aku kata aku dengan Toya.. ehh.. takda lah.. kawan je.. 
Toya Ketua Batch aku lahh

aku ingat lagi time aku terlepas daripada jawatan Bendahari Badar.. kena tolong Tengku uruskan sikit2.. and aku pun tak sedar, tup2 aku rapat dengan Tengku... hmm.. aku dikatakan membuli Tengku depan DIA.. oh tidak! aku tak buli.. Tengku yang start dulu k.. aku tak salah... selalu muka mintak simpati ah si DIA tu tengok. haha.. Tengku tu gila sikit.. tapi dia baik dan lepak je.. and ukhwah aku dengan Tengku takkan putus sebab kitorang pun saling memahami..=) 
Tengku Athirah aka Tengku

ok.. aku dah penat... nanti aku sambung lah cerita "aku ingat lagi"
see you in next post "Aku ingat lagi #2"
x

No comments:

Post a Comment

bicara bualmu